تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۹۳۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۳۵ هزار واحد گذشت 

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، آمار صدور پروانه ساختمانی و آغاز فرآیند نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری را از ابتدای دولت سیزدهم، بیش از ۲۳۵ هزار واحد عنوان کرد.

 «محمد آیینی» افزود: صدور پروانه ساختمان در تهران به عنوان یکی از کلان‌شهرهایی که نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده آن از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، برای بیش از ۴۵ هزار واحد صادر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود تا با ارائه مشوق‌های مناسب که در بسته تشویقی نوسازی در نظر گرفته شده است و همچنین همکاری شهرداری‌ها، میزان مشارکت مردم برای نوسازی واحدهای فرسوده در بافت‌های ناکارآمد شهری در همه شهرها، رشد بیش‌تری یابد.

یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه بازآفرینی شهری موضوع نوسازی مسکن بوده است که این در زمینه بارها بر تشکیل حلقه‌های میانی به عنوان واسط بین مردم و بخش‌های دولتی، تاکید شده است.

اجرای بیش از یکصد پروژه فضای سبز در محلات هدف بازآفرینی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر ترویج بسته‌های تشویقی نوسازی توسط شهرداران و گروه‌های جهادی، از اجرای بیش از یکصد پروژه فضای سبز در محلات هدف بازآفرینی خبر داد.

آیینی با اشاره به اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران بیش از ۱۰۰ پروژه فضای سبز شامل ساخت بوستان، پارک و فضای سبز در محلات هدف اجرا کرده است، گفت: علاوه بر این شرکت در احداث پارک و بوستان‌های بسیاری با شهرداری‌ها مشارکت دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه شرکت از هر فرصتی برای اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده می‌کند، خاطرنشان‌کرد: به همین دلیل روز ۱۵ اسفند که به نام روز درختکاری نام‌گذاری شده است، در همه بوستان‌های احداث شده در استان‌ها با حضور مسوولان محلی و استانی مراسم درختکاری برگزار خواهد شد. همچنین به مناسبت این روز پویش «نهال نو- خانه نو» نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آگاه‌سازی شهروندان بیشترین تاثیر را در رونق نوسازی بافت‌های فرسوده دارد، عنوان کرد: از شهرداری‌ها می‌خواهم تا به‌طور مستقیم به موضوع اطلاع‌رسانی و ترویج بسته‌های تشویقی ورود کنند و در این راه از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، گروه‌های جهادی داوطلب، امامان جماعت مساجد و معتمدان محلات استفاده کنند.

موانع موجود برای نوسازی مسکن برطرف می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ۹۰ درصد از موانع موجود بر سر نوسازی مسکن و نیز بازآفرینی شهری راه‌حل قانونی وجود دارد، اظهار داشت: مشکل اصلی عدم اطلاع از این قوانین بوده و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران ترویج و اطلاع‌رسانی است.

کاهش تورم با تولید مسکن

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تولید مسکن به کاهش تورم می‌انجامد، تصریح کرد: هر چه شرایط را برای تولید مسکن فراهم کنیم ام‌الفساد تورم نیز کاهش می‌یابد و از سوی دیگر برای کسانی که در این بافت‌ها زندگی می‌کنند، تولید ثروت نیز می‌شود.

تشکیل حلقه‌های میانی در ۱۰۱ شهر و ۱۹ استان

در این زمینه، مدیرکل دفتر مطالعات کابردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران از تشکیل حلقه‌های میانی در ۱۰۱ شهر و ۱۹ استان کشور برای ترویج بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد.

«سعید اسدی» گفت: تاکنون در ۱۰۱ شهر و ۱۹ استان حلقه‌های میانی تشکیل شده است. سه استان بوشهر، گلستان و شرق سمنان بیشترین فعالیت را در این حوزه داشته‌اند و در ۱۲ شهر استان بوشهر ۴۸ حلقه میانی شکل گرفته است.

:
:
:
آخرین اخبار